Een nieuwe update! - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Jitske - WaarBenJij.nu Een nieuwe update! - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Jitske - WaarBenJij.nu

Een nieuwe update!

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

04 April 2011 | Nederland, Zeist

Hallo Lieve Allemaal,

Na een hele lange tijd ga ik toch weer even een berichtje plaatsen op mijn weblog.
Ik heb een lange tijd geen zin gehad en een aantal van jullie weten natuurlijk al wel waarom.
Ik ga proberen om hier toch weer even een update neer te zetten en daarna het hopelijk weer een beetje bij te houden.

Ik zal even beginnen bij waar mijn één na laatste stukje overging. Het ging toen weer niet zo lekker met mijn longen en ik zat weer aan de prednison.
Het dilemma was toen hoe het verder moest met mijn stage.
Uiteindelijk was ik te veel ziek en trok ik het niet meer en ik heb toen moeten besluiten dat ik moest stoppen met stage. Vooral omdat er op mijn stage geen mogelijkheden waren om minder uren stage te lopen.
Moeilijke maar verstandige keuze!
Hieruit volgde natuurlijk wel een nieuw dilemma, wat nu?
Nieuwe stageplek? Andere studie? Helemaal stoppen?
Na lang wikken en wegen wat ook nog lastiger werd vanwege de situatie met mijn moeder (Daar kom ik zo op) heb ik besloten om te stoppen met HBO Pedagogiek.
In september zal ik aan de universiteit van Utrecht gaan starten met Pedagogische Wetenschappen. Dit is voor mij hopelijk een betere plek, meer theorie en zelfstudie en weinig praktijk. Ik hoop echt dat dit mij gaat lukken.
Ik heb er in elk geval echt wel veel zin in en ga mijn keiharde best doe om dit tot een goed einde te brengen!

In dezelfde periode is mijn moeder ernstig ziek geworden. Eind november heeft mijn moeder een bloeding gehad in het hoofd (Google maar op; subarachnoidale bloeding). Dit was heel erg angstig en na een heftige operatie waarbij het bijna nog is mis gegaan krabbelde ze redelijk weer op.
Ze had uitvalverschijnselen aan de rechterkant en kon niet meer slikken, verder was ze best goed bij en na 3 weken is ze naar “De Hoogstraat” over gebracht. Dit is een revalidatiecentrum in Utrecht.
Hier ging ze best goed vooruit en met kerst is ze zelfs beide dagen een paar uurtjes thuis geweest. We hadden een bed in de huiskamer en verder had ze haar eigen rolstoel. Ik had geleerd hoe ik o.a. de sonde moest bedienen en medicatie moest geven, dus ik was het verpleegstertje die dagen. We merkten vooral op 2de kerstdag al dat ze achteruit ging, met name haar korte termijn geheugen werd erg slecht. Twee dagen na kerst moest ze met spoed weer naar de eerste hulp van het UMC Utrecht. Hier bleek dat ze te veel hersenvocht had wat niet meer weg kon lopen (Google maar op: Hydrocefalie) en tevens had ze een hersenvliesontsteking.
Allereerst heeft ze 2 weken op de afdeling gelegen met een drain in haar rug om het vocht weg te laten lopen. Helaas was dit uiteindelijk niet voldoende en na een operatie hebben ze een drain direct in haar hoofd geplaatst, die dan naar buiten liep. Ze moest toen naar de medium care.
Hierna begon de ellende waar we nu nog steeds inzitten.
De drain is een paar keer verstopt geweest, ze heeft twee keer een interne drain (Binnen in het lichaam) gehad want dat is de lange termijn oplossing maar die is twee keer mislukt, ze heeft hierdoor twee keer in coma gelegen, ze is nog een keer op de intensive care beland omdat haar longen het niet goed meer deden, ze heeft nu al voor de 5de of 6de keer hersenvliesontsteking..en zo kan ik helaas nog wel even doorgaan.
De laatste operatie was afgelopen donderdag waarbij ze een nieuwe externe drain heeft gehad en er is tevens een gaatje gemaakt in een hersenkamer. De artsen weten ook niet goed waarom het steeds niet goed gaat en hebben eigenlijk niet een goede oplossing.
Op het moment heeft ze ook weer hersenvliesontsteking en dus de komende 2 weken moet ze in elk geval weer antibiotica hebben en in die tijd kunnen ze niets doen.
Ooit zal ze toch een interne drain moeten hebben, maar tot nu toe is dat steeds mislukt. Voor ons dus lastig om vertrouwen te houden dat dit nog wel gaat werken.
Ze is nu al sinds eind november bezig en ligt al een aantal maanden op de medium care van het UMC Utrecht. Op het moment kan ze eigenlijk bijna niets meer en is ze enorm verzwakt.
We blijven hoop houden en hopen op een positieve afloop!

Het is dus een vrij heftige periode en daarom heb ik even niets meer geschreven.
Met mijn gezondheid gaat het op en af maar dat is nu even iets minder belangrijk.
Ik hoop in de zomer nog een beetje te gaan reizen, maar dat is heel erg moeilijk om te plannen. Het liefste zou ik nog iets van 2/3 maanden weg gaan, naar Australië bijvoorbeeld. Voordat ik weer de school banken in ga voor een lange periode.
Maar goed ik moet maar even zien hoe alles gaat lopen.
Het kinderkoor bestaat nog steeds en het is erg leuk. We hebben inmiddels een groep van 26 meisjes, we zijn iets uitgebreid. In deze samenstelling staan er nu twee optredens (27 april en 2 mei) in de Linnaeushof gepland. Dus allemaal komen kijken!
Het leven gaat ondanks alles gewoon door en gelukkig kan ik er nog steeds van genieten.
Ik hoop jullie hierbij weer een beetje bij gepraat te hebben en ik ga mijn best doen de weblog wat meer up to date te houden!

Liefs,
Jitske.

  • 04 April 2011 - 14:12

    Jorine:

    Ha Jitske,
    Dank je wel voor je update, fijn om weer van je te lezen.
    Wel heftig alles zeg! Situatie van je moeder is echt ernstig en moeilijk. Zal veel van je vragen..En daarnaast de keuze om te stoppen met je opleiding. Wel fijn dat je een andere gaat beginnen, lijkt wel een betere oplossing door meer theorie en minder praktijk. k Hoop zó voor je dat het gaat lukken! zou je ook nog wat vrijstelling hebben???
    k Wens je sterkte in alles, ook in je eigen gezondheidssituatie!!!!
    Liefs
    Jorine

  • 04 April 2011 - 18:27

    Liza:

    Jeetje, heftig zeg. Heel veel succes en sterkte! En ik hoop dat ik van de zomer in mooie reisverslagen van je kan lezen dat alles goed gaat.

  • 06 April 2011 - 19:35

    Dyan:

    Hi Jitske,
    was al erg benieuwd hoe het allemaal gaat bij je! Mail je straks nog wel even! Iig wel goed om te lezen dat je een beslissing hebt kunnen maken tav een studie. Go4it, enne meer kan je niet doen..ik zal meeduimen voor geluk, want dat kan je echt wel gebruiken he!! Take care!

  • 07 April 2011 - 10:18

    Sam:

    Heel veel sterkte. Hopelijk bevalt de nieuwe opleiding je ! Ik denk dat het je wel gaat lukken!

    Sterkte.

    Gr Sam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zeist

Jitske

Mijn leventje met grootste avonturen in blogjes beschreven.

Actief sinds 23 Okt. 2006
Verslag gelezen: 847
Totaal aantal bezoekers 165911

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: