Ik ga naar Australie. - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Jitske - WaarBenJij.nu Ik ga naar Australie. - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Jitske - WaarBenJij.nu

Ik ga naar Australie.

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

21 Mei 2011 | Nederland, Zeist

Hallo Lieve Allemaal,

Hier weer een update over mijn leventje.
Ik zal beginnen met de situatie van mijn moeder.
Het is allemaal heel erg dubbel op het moment.
Aan de ene kant kan ik jullie vertellen dat het op het moment relatief goed gaat met mijn moeder. De laatste drain operatie die plaats vond op koninginnendag is geslaagd. Dit betekent dat de drain eindelijk (Na 3 mislukte pogingen) naar binnen is gebracht en goed loopt! Dit is in zo verre heel positief dat wij al bijna geen hoop meer hadden dat het ooit nog zou lukken en nu is dat toch gebeurt.....
Wel is het zo dat er verder geen positieve veranderingen op zijn getreden, je kunt bijna eerder zeggen dat ze wat achteruit is gegaan door alles.
Zo heeft ze op het moment een longontsteking en mede hierom hebben ze een TracheoStoma geplaatst. Dit is een canule dia via buiten in de hals naar de luchtpijp loopt. Hier ademt mijn moeder nu door ipv. de normale weg via neus/mond. De weg van mond/neus naar luchtpijp is afgesloten door deze canule en een balonnentje. Hierdoor kan er niets meer teruglopen naar de longen (Speeksel, Sputum etc..) en zo hopen ze te voorkomen dat ze vaker longontstekingen krijgt. Ook ademt ze hierdoor gemakkelijker via de canule en is ze makkelijker uit te zuigen.
Wel kan ze hierdoor geen geluid maken en dus ook niet praten. Nu kon ze eigenlijk al niet meer praten, maar nu komt er dus helemaal geen geluid meer uit. Dat is heel erg moeilijk communiceren en eigenlijk is er nu bijna geen contact meer te maken!
We zijn nu bezig met de volgende stap. Wat na het ziekenhuis? Maandag hebben we een gesprek met Bovenwegen (Verpleeghotel in Zeist) en dan gaan we kijken of mijn moeder in aanmerking komt voor hun revalidatie programma. Echte revalidatie is ze te slecht en te zwak voor, maar we hopen dat ze in een verpleegtehuis wel naar de revalidatie afdeling kan. Zo niet? Dan komt ze denk ik op de gewone verpleegafdeling en hopen we dat ze dan nog een keer doorstroomt naar de revalidatie.
Dit hopen we maandag wat duidelijker te krijgen.
Al met al is het onwijs heftig en moeilijk maar we slaan ons er nog wel goed doorheen!
We zijn al een halfjaar onderweg en inmiddels is het een vrij normaal levens patroon geworden.
Hopelijk kan ze snel naar Bovenwegen zodat er ook meer gedaan kan worden met therapieeen, zodat ze hopelijk nog weer iets meer kan over een tijdje. Duimen jullie mee????

Dan een heel ander nieuwtje dat ook al in de titel naar voren komt.
Ik ga naar Australie!!!
Na heeeeeeeeeel erg lang wikken, wegen en nadenken heb ik besloten om het toch te doen.
2 juni vlieg ik via Dubai naar Perth (West Australie).
Hier zal ik 2.5 maand wonen als AuPair bij een NL-Aus gezin.
17 augustus vlieg ik dan weer terug naar Nederland. Daar kan ik dan hopelijk met frisse moed mijn leventje weer gaan oppakken en er weer helemaal zijn voor mijn moeder en familie. Ook start tegen die tijd mijn nieuwe studie en ga ik hopelijk een heel mooi jaar tegemoet.
Ik ga dan dus 2.5 maand wonen in Perth, een stad in West Australie. Ik woon vlakbij het centrum en ook op maar 20 minuutjes van het strand.
Het gezin is NL-Aus en ik zal er ook vooral zijn voor de taalontwikkelings van de kinderen die tweetalig worden opgevoed. Ira is een jongentje van 5 jaar (bijna 6 jaar) oud, Milla is een meisje van 3 jaar en dan de jongste is Luca een jongentje van 1.5 jaar oud.
Het klinkt allemaal qua werk heel relaxed en flexibel en heb de vorige AuPair ook gesproken die onwijs enthousiast is over het gezin. Heb er een goed gevoel bij en heb er ook ontzettend veel zin in.
Dubbel gevoel blijft het wel want ik laat mijn moeder toch wel een beetje achter voor mijn gevoel, maar dit is iets wat voor mijzelf ook goed is om te doen en mijn moeder wordt enorm goed verzorgd. Mocht er echt iets gebeuren dan ben ik ook zo weer thuis met alle vliegtuigen die tegenwoordig heen en weer vliegen tussen Australie en Nederland!
Voor nu nog even een drukke twee weken met veel afspraken en leuke dingen....(Ook minder leuke dingen zoals de tandarts :p ) en dan vlieg ik 2 juni al naar Australie.
Spannend!!!!
Ik zal jullie hier uiteraard op de hoogte houden van mijn avonturen daar.

Liefs,
Jitske.

  • 21 Mei 2011 - 16:24

    Karlijn Meeks:

    Hee Jitske,

    Wat leuk dat je als AuPair naar Australie gaat! Dat wordt vast (weer :p) een hele belevenis. Heel veel plezier!! En beterschap voor je moeder.

    Groetjes, Karlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zeist

Jitske

Mijn leventje met grootste avonturen in blogjes beschreven.

Actief sinds 23 Okt. 2006
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 165909

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: