Mucho Estudiar! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jitske - WaarBenJij.nu Mucho Estudiar! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jitske - WaarBenJij.nu

Mucho Estudiar!

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

13 Juli 2010 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hoi Luitjes,

Como Estas?
Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje en de dagen zijn vooral gevuld met veel Spaanse Lessen en huiswerk.
Ik ben hier nu 1.5week en nog 5.5week te gaan. Wel ga ik denk ik mijn plannen een beetje omgooien.
Sowieso start ik nu nog niet met vrijwilligerswerk. Het is echt beetje te veel in combinatie met de Spaanse Lessen en ik spreek ook nog niet echt goed Spaans, dus dan is het ook nog wat minder handig. Ik zit nu in mijn 2de week van Spaanse Lessen en er volgen nog 3 weken. Daarnaast zit ik er aan te denken om de laatste 2 weken hier in Puerto Viejo te skippen en dan zelf op reis te gaan! Ik ben hier nu 1.5week en nog 5.5week op dezelfde plaats is best wel heel lang. Ook lijkt het project de kindercreche mij niet zo uitdagend en het is niet echt vrijwilligerswerk zoals dat in Zuid Afrika was. Ik heb dus niet het idee daar veel te kunnen bij dragen en waarom zo lang in Costa Rica zijn zonder er meer van te zien?
Dus zoals het er nu uit ziet wil ik dan nog mijn lessen afmaken eventueel de laatste 2 weken wel in combinatie met wat werken en dan daarna nog 2 weken rondreizen door Costa Rica en misschien een stukje Nicaragua.
Genoeg plannen, die ook altijd weer kunnen veranderen, dus ik zal zien wat het straks gaat worden.

Zaterdag ben ik naar Cahuita National park geweest. Erg mooi! De jungle is direct aan het strand en je krijgt er echt een expeditie robinson gevoel van. We waren met een grote groep en we hebben dik 2 uur door de jungle gelopen. Ondertussen aapjes, grote spinnen, wasbeertjes en luiaarden gespot. Die luiaarden zijn zoo schattig maar echt enorm traag. Dat die beesten in de boom blijven hangen is echt een wonder, haha.

Zondag was het voetbaltijd. Met zijn allen in Tex Mex voetbal gekeken. Helaas, verloren...maar goed misschien over 4 jaar??? Het was gezellig tot dat we verloren, haha. Na de wedstrijd een uurtje in de zee gezwommen, heerlijk warm en alle viezigheid beetje afspoelen. Je bent hier de hele dag door nat van het zweet en de vocht, je wilt het liefste elk kwartier onder de douche stappen. In de avond zijn we met zijn allen uiteten gegaan. Een enorme tropische regen en onweers bui zorgde er voor dat de stroom uitviel en we in het pikke donker naar huis moesten lopen. Over de zand met stenen paden en enorme kuilen met water en modeer er in. In het donker een hele opgave om droge voeten te houden, haha.
Thuis aangekomen ook meteen maar het bed ingedoken, want we zagen toch niets.

Nu is de week weer begonnen en ben ik weer hard aan de studie.
We zitten nu met iets van 14 mensen in een huis en dat is veeeeeeeeeeeeeeeeeel! Het is echt super druk, beetje te druk misschien wel en ja je krijgt dan soms ook wel verandering in sfeer. Jammer, maar dat kun je niet voorkomen met zoveel verschillende mensen bij elkaar.

Vanmiddag ga ik even rustig aandoen. Moet nog even zien wat ik ga doen. Misschien wat lezen of een rondje lopen. Ik ga nu met Sofie en Laura eitjes bakken en als lunch opeten. Daarna zien we wel weer..Je leeft hier echt van minuut tot minuut en alles kan weer veranderen. Relaxed en soms ook wel eens irritant, haha.

Muchos Besos!!!!!!
Jitske.

  • 15 Juli 2010 - 16:52

    Sabrina:

    Hey Jitski!
    Wel leuk als je gaat rondreizen zeg!
    Je krijgt trouwens de groetjes van Helena, daar was ik gister bij op bezoek ;)
    Muchos besos!!!

  • 17 Juli 2010 - 04:11

    Karlijn Meeks:

    Heej Jitske,

    Fijn dat je je weer beter voelt. De spaanse les klinkt leuk, maar ook vermoeiend! 4 uur is echt lang joh! Wat voor mensen zitten er in je klas? Veel verschillende nationaliteiten?
    Je uitstapje naar het National park lijkt me ook prachtig! Ik denk dat het nog wel mooier is dan de safari in Zuid-Afrika, of niet?

    Xx

  • 18 Juli 2010 - 17:24

    Esther:

    Hoi Jitske,
    wat gaaf dat je in de jungle geweest bent! Hoe gaat het met je gezondheid? Ben je nog een beetje fit? De omstandigheden (vochtige hitte) lijken me ontzettend vermoeiend! Succes met je spaanse les en veel plezier verder!
    Liefs, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Jitske

Mijn leventje met grootste avonturen in blogjes beschreven.

Actief sinds 23 Okt. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 166004

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: