Na regen komt........ - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jitske - WaarBenJij.nu Na regen komt........ - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jitske - WaarBenJij.nu

Na regen komt........

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

19 Juli 2010 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hallo Allemaal,

Na de hele week bijna alleen maar regen dachten we dat het nooit meer lekker weer zou worden.
Gelukkig brak de zon zaterdag weer door en heb ik al 3 dagen lekker aan het strand gelegen.
Vooral rond dobberen in de zee is heelijk. Het water is heel erg warm en je kan er dus gewoon uren in liggen zonder koud te worden.
Het afgelopen weekend heb ik dus vrij weinig bijzonders gedaan.
Er kwamen twee meisjes vanuit San Jose een weekendje hierheen, waarvan ik eentje kende uit New York. Dat was gezellig, wat op het strand gehangen en uit eten geweest.
Dit weekend was wat rustiger omdat veel een weekendje naar Bocas del Toro waren. Wel zijn er weer 3 nieuwe mensen aangekomen, dus het is een komen en gaan van allemaal mensen.

Afgelopen week meer last van buik, dat was jammer. Ging afbouwen met de medicatie en dat ging niet helemaal goed. Dus had weer aardig wat last. Nu weer terug gegaan naar de hoge dosis en dat moet weer even zijn werk gaan doen. Qua longen gaat het hier echt wonderbaarlijk goed. Ik heb wel wat meer last dan in Nederland met de vocht hier, maar het valt me reuze mee. Het is toch anders vochtig en warm hier, niet te vergelijken met iets dat ik al eens heb meegemaakt.

De komende 3 weken heb ik nog Spaanse Les. Het is best heftig en soms heb ik er even geen zin in. 4 uur les op een dag, je bent daarna kapot en kan amper nog iets opnemen.
As. weekend ga ik met Kirsten en misschien met nog een aantal naar Bocas del Toro in Panama. Dat is hier vlakbij aan de grens en het schijnt een super mooi carribisch eilandengroepje te zijn. We gaan vrijdag er heen en willen zaterdag een hele dag een tour gaan doen met snorkelen en dolfijnen kijken etc..en dan gaan we zondag weer terug naar Puerto Viejo. Dat weekend er na staat Tortuguero op de planning. Daar komen in dit seizoen de schildpadden aan land om eieren te leggen. Schijnt heel spectuculair te zijn en verder is het echt een soort van uithoek en alleen te bereiken per boot. Ben heel benieuwd..Dat gaan we ook doen van Vrijdag en dan Zondag weer terug. Hierna heb ik nog 1 week les waarna ik vervolgens nog 2 weken wil gaan rondreizen. Ik ga mijn vrijwilligersproject afzeggen. Het is niet echt een leuk en uitdagend project voor mij en ik zou er ook niet echt Spaans bij gaan leren. Dus na wat nadenken en wikken en wegen heb ik besloten dat nu ik hier toch ben nog 2 weken wil gaan rondreizen door Costa Rica. Ik ga dan 7 augustus richting La Fortuna voor de Arenal de grootste en actievste vulkaan, waar je bij goed weer de lava kunt zien stromen. Verder wil ik nog Monteverde de nevelwouden aandoen en nog wat kust plaatsen aan de andere kant van het land.

In elk geval genoeg plannen en leuke dingen in het vooruitzicht. Moet soms echt even rust nemen en kan gelukkig goed nee zeggen en dan in de avond mijn bed inkruipen ipv. mee uit te gaan. Anders ga ik het hier niet volhouden en ik wil toch echt gewoon gezond weer in Nederland aankomen!

Liefs,
Jitske.

  • 20 Juli 2010 - 06:47

    Sabrina:

    Vind ik ook! Heb je al iemand gevonden die mee gaat rondreizen of ga je alleen? Ik mis je wel hier hoor!!
    xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Jitske

Mijn leventje met grootste avonturen in blogjes beschreven.

Actief sinds 23 Okt. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 166012

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: