Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Jitske - WaarBenJij.nu Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Jitske - WaarBenJij.nu

Bocas del Toro

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

25 Juli 2010 | Panama, Bocas del Toro

Hoi Allemaal,

Op dit moment zit ik in een intercafe en het regent weer eens. Nu hebben we wel een dikke week enorm lekker weer gehad en een week lang geen regen is zo'n beetje een wonder hier en vooral in Juli. Dus we hebben geluk gehad.
Vorige week was het vooral in de ochtend Spaanse Les en in de middag heerlijk in de zee zwemmen en boekje lezen op het strand.
Tijd vliegt hier, al is het soms ook wel beetje saai. Kun je je haast niet voorstellen maar ik ben nu 3 weken in Costa Rica in Puerto Viejo en zoveel is hier niet te beleven. Heb dan ook super veel zin in het reizen over 2 weken, even wat meer zien dan alleen de rasta mensen hier.

Vandaag ben ik ook terug gekomen van een weekendje weg. Ik ben samen met Kirsten naar Bocas del Toro geweest. Dat was echt super cool!!! Het leek gewoon een vakantie binnen een vakantie.

Vrijdag ochtend om 07.10uur zouden we opgehaald worden met de shuttle bus. Nu waren ze weer eens te laat en zo rond 08.00uur vertrokken we dan echt. Met een busje naar de grens, hier moesten we een stempel halen en dan ga je een hele enge brug over. Dit is de grens overgang van Costa Rica met Panama. Een brug met een paar planken en allemaal gaten, dood eng. Heel huids de overkant gehaald, dan sta je in Panama en haal je nog een stempel. Vervolgens met een busje naar Almirante voor de boot naar Bocas del Toro. Dit is een eilandengroep in de carribische zee en hoort dus bij Panama. Een hele snelle boottocht kwamen we aan in Bocas op Isla Colon, het hoofdeiland. Meteen werden we aangesproken voor een hotel en we gingen maar mee. Kwamen uit bij een prima hotel, heel goedkoop. 7.50doller voor 1 nacht 2-pers kamer met eigen badkamer en tv. Prima dus! Meteen daarna dollars gaan pinnen en ergens wat gegeten. Vervolgens bikini aan, strand tas inpakken en met een bootje richting Wizard Beach. Best een eindje varen kom je op een mooi wit strand met blauw water. Heerlijk!!! Hier paar uur doorgebracht en na een boottochtje, een douche en een wandeling door Bocas zijn we gaan eten. Vis met knofloop gehad, erg lekker. We waren doodop van de hele dag, dus terug in het hotel Harry Potter in het Spaans gekeken en daarna gaan slapen.

De volgende dag zijn we een dag tour gaan maken. In een bootje eerst naar Dolphin Bay. Voor je raad het vast al; Dolfijnen. Aantal dolfijnen gezien en daarna door naar de volgende plek. Moesten eerst bij een restaurantje eten bestellen en daarna daar vlakbij lag Coral Kay. Een mooie snorkelplek waar we rond een uurtje hebben gesnorkeld. Na de lunch in het restaurantje op naar Red Frog Beach. Geen rode kikkers gezien, wel in helder blauw water genoten van de zon en de omgeving. Op het einde nog een halfuurtje gesnorkeld bij punta hospital dat niet zo heel bijzonder was.
Lange dag maar erg veel mooie dingen gezien. In het hotel aangekomen weer lekker gedoucht en een restaurantje gezocht. Lekker gegeten en toen 2de deel van Harry Potter gekeken, haha. Weer vroeg gaan slapen en vanochtend lekker uitgeslapen. Na een pan cake ontbijt richting de boot taxi gegaan. Het was slecht weer, regen en bewolkt dus prima dagje om te reizen. Boot, Taxi, Stempel, De enge brug, Stempel en een bus verder waren we weer in Puerto Viejo.

Ben nu even foto's aan het bekijken en zal straks een selectie op facebook zetten.

Liefs,
Jitske.

• 26 Juli 2010 - 07:24

Sabrina:

Klinkt echt mooi allemaal! En die waterval ziet er echt geweldig uit!!
    Veel plezier nog! xxxxxxxxx