De mislukking van Tortuguero - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jitske - WaarBenJij.nu De mislukking van Tortuguero - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jitske - WaarBenJij.nu

De mislukking van Tortuguero

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

05 Augustus 2010 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hallo Allemaal,
Mijn laatste dagje in Puerto Viejo is aangebroken. Morgen ga ik 2 weken door Costa Rica reizen. Onwijs veel zin in, maar ook wel spannend en een klein beetje eng. Ik ga helemaal in mijn uppie starten, dus het is altijd maar afwachten wat je tegenkomt. Al gaat dat vast goed komen en anders vermaak ik me in mijn eentje ook nog wel met al het moois hier.
Ik neem morgen een shuttlebus vanaf hier naar La Fortuna, dat is een plaatsje vlakbij de actiefste vulkaan van het land De Arenal. Als je geluk hebt kun je die ook echt lava zien spuwen, erg tof als ik dat mag meemaken. Verder schijnt het er erg mooi te zijn en heb je er verschillende dingen zoals hotsprings, ook altijd erg leuk, haha. Vanaf daar ga ik naar Monteverde, Manuel Antonio en misschien nog Uvita en afsluiting in San Jose en Alajuela. Ben erg benieuwd!
Na Bocas was het hier een weekje half om half qua weer en heb ik niet zoveel bijzonders gedaan. Vorig weekend ben ik met Kirsten naar Tortuguero geweest. Een lange boottocht en dan waren we in een klein gehuchtje. We kwamen er voor de schildpadden maar die hebben we niet gezien. De tour zat vol en we konden dus niet meer mee..onwijs balen en dus een beetje een mislukt weekendje weg. Tijdens de heen en terugreis op de boot wel erg veel dieren gezien; krokodillen, kaaimannen, vogels (mijn eerste Toekan), apen, luiaarden etc. Dat was wel erg leuk.
Na dat half-mislukte weekendje begon mijn laatste weekje. Ik had lekker prive les, dus maar 2uur op een dag. Heerlijk! Ik ben verder nog naar de botanische tuinen en een dieren rescue centre geweest. Vooral dat laatste was geweldig, knuffelen met baby aapjes en luiaarden. Zo schattig en wie wil dat nou niet? Vanochtend poging gedaan tot surfen. Zien jullie het al voor je? Nou ik bakte er dus ook werkelijk waar helemaal niets van, hahaha..ben bek af nu en heb niet eens gestaan op dat board. De golven schenen ook wel erg slecht te zijn en ze kwamen zo snel na elkaar dat ik telkens bijna verzoop. De rode vlag hing ook, dus ja eigenlijk betekend dat ook niet zwemmen, dus vast ook niet surfen, haha. Maar ik leef nog en ik heb het maar wel mooi geprobeerd, want dat moet toch wel nu je in het surf wahalla van Costa Rica bent!
Vanavond gaan we nog even uiteten en zometeen boodschappen doen, koffer verder inpakken en nog mijn laatste 2uur Spaanse Les. Daarna moet ik het zelf doen. Ik hoop ondertussen nog wat te kunnen bloggen en anders houden jullie dat van mij tegoed.
Liefs,
Jitske.

  • 05 Augustus 2010 - 19:02

    Sabrina:

    Hey Jitske!
    Gaat het wel goed met je spaans? En leuk al die dieren, lijkt me echt gaaf! Ben benieuwd naar je foto's! En dat surfen van je zie ik al helemaal voor me hahahah
    Heel erg veel plezier met het rondreizen! Hoop dat je nog een leuk iemand tegenkomt die met je mee kan reizen want dat is toch wel gezelliger toch ;)
    Doe voorzichtig en laat snel weer wat van je horen!!!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Jitske

Mijn leventje met grootste avonturen in blogjes beschreven.

Actief sinds 23 Okt. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 166005

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: