Lava spuwende vulkaan. - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Jitske - WaarBenJij.nu Lava spuwende vulkaan. - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Jitske - WaarBenJij.nu

Lava spuwende vulkaan.

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

07 Augustus 2010 | Costa Rica, Fortuna

Hoi Luitjes,

Inmiddels heb ik mij in het backapackers leven begeven. Al hoewel ik er een beetje buiten val met mijn koffer, haha. Ja dat heb je als je gaat reizen zonder het te plannen. Het gaat goed komen, het is alleen soms wat irritant.
Laatste dag in Puerto Viejo was nog erg gezellig, surfen, skypen en koffer inpakken. Lekker uiteten geweest met de hele groep als afsluiting en de grootste afsluiting was wel de regen, donder en bliksem die gedag kwamen zeggen mijn laatste nachtje.
Vrijdag ochtend ben ik door de interbus opgehaald en na een lange niet hele comfortabele reis met pogingen tot slapen en muziek luisteren kwam ik aan in La Fortuna.
Ik werd netjes afgezet bij de backpackers van mijn keuze en toen ik vroeg of er een bed vrij is kreeg ik eerst het gevreesde antwoord; Nee.
Gelukkig na wat aandringen en zeuren bleken er wel bedden vrij te zijn en kreeg ik een dorm aangewezen. Het is een super mooi hostel met zwembad, restaurant en de kamers zijn erg schoon, bedden liggen prima etc. Prima hostel dus. Aangekomen in mijn kamer meteen al Tyle ontmoet en minuten later kwam zijn zus Sofia en haar vriendin Jeniffer uit de USA binnen vallen. Ze vroegen me meteen mee naar de hotsprings en ach ja die stonden toch op mijn To Do lijstje dus waarom niet? Was dus krap 5 minuten binnen en was alweer mijn rugzak aan het inpakken voor een tripje naar de hotsprings. De hotsprings waren erg lekker en vooral relaxing, beetje prijzig dat wel maar goed moet je toch meegemaakt hebben. Natuurlijke waterbronnen die verwarmd worden door de vulkaan is toch wel bijzonder. Het was wel erg toeristisch en leek soms meer op een zwemparadijs met allemaal glijbanen, haha. Inmiddels was het al 8 uur in de avond en ik had super honger want had amper gegeten de hele dag. Uiteten geweest met zijn allen en heb een tortilla op. Daarna leker gaan slapen en vanochtend weer vroeg wakker door alle mensen die vroeg weggingen.
Ik heb rustig aangedaan en heb wat rondgelopen in La Fortuna, dat niet zo groot is. Daarna ontmoette ik weer een ander meisje uit Londen en samen zijn we naar de waterval geweest. Super mooi, wel enorme hike naar beneden en dus natuurlijk ook weer omhoog. Verder de hele middag bij het zwembad gehangen en nog even fanatiek wat baantjes gezwommen. Nu net lekker gedoucht en rond 7 uur ga ik samen met Amy weer een ander meisje uit de USA uiteten. Waarschijnlijk gaan Amy en ik maandag ook samen naar Monteverde reizen, dus dat is wel erg gezellig. Morgen ga ik verder een Vulkaan Hike doen en ik hoop echt dat ik dan Lava ga zien. Ik heb de vulkaan al meerdere malen gehoord en wat rook gezien, maar de lava is wel iets wat ik erg graag wil zien. Duimen jullie voor me?

Liefs,
Jitske.

  • 08 Augustus 2010 - 09:16

    Sabrina:

    Ik duim voor je! xxxx

  • 08 Augustus 2010 - 16:37

    Papa:

    kijk hier pas voor het eerst in vandaag. prettig te horen dat alles naar wens verloopt en dat het eigenlijk alleen maar leuk is. baukje vanmiddag weer gearriveerd nu jij nog...

    nog veel plezier en tot de 23e.

    kus papa

  • 09 Augustus 2010 - 00:29

    ¡Claro! :

    Leuke tocht ben je aan het maken. Zag je waarbenjij.nu op de computer staan. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad de laatste dag(en). Veel reisplezier!

    Groeten, Jeroen
    en de rest van de dames

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Fortuna

Jitske

Mijn leventje met grootste avonturen in blogjes beschreven.

Actief sinds 23 Okt. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 166007

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: